lørdag den 10. april 2010

Den der raw-kage...



Opskriften er fra Sofies blog som har den fra Charlotte Anderbergs blog

Ingredienser:

Bund:

■1/2 dl. kakaopulver (jeg brugte ikke raw kakaopulver, bare almindeligt)
■1 dl nødder (jeg brugte hasselnødder)
■1 spsk. kokosolie (jeg brugte kokoscreme)
■Lidt salt


Fyld:

■1 dl. kakaopulver (her brugt jeg ½ kakaopulver og ½ nesquick)
■300 g. dadler uden sten
■1,5 spsk. kokosolie
■1 tsk. vanillesukker (man kan også bruge ren vanille)
■Lidt salt
■Friske bær (jeg brugte jordbær og granatæble)


Fremgangsmåde:

Bund:

1.Put nødderne i en minihakker el. lign. og blend dem helt fint.
2.Ælt kakopulver, kokoscreme og salt sammen med “nøddemelet” til en fast masse.
3.Dæk en form med husholdningsfilm og fordel dejen deri (jeg trykkede den flad med fingrene)

Fyld:

1.Blend alle ingredienser (på nær bærrene) til en ensartet masse. Den skal være tyk og lidt klistret.
2.Fordel massen ovenpå bunden.
3.Stil kagen i køleskabet i nogle timer eller evt. i fryseren i en times tid, hvis det skal gå stærkt.
4.Server den portionsanrettet med friske bær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar