mandag den 3. januar 2011

RAW CAKE

Jeg er blevet lidt hooked på hele raw food universet, hvor uforarbejdede madvarer max varmes op til 42 grader og alt er fri for sukker,mælk, gluten og animalske ting. I første omgang har jeg købt Caroline Fibæks bog Raw Cake (det er nok mest her jeg hopper med på bølgen:-))




Der er en del ting man skal ud og erhverve for at være klar til at gå igang. Imorgen skal jeg på udkig efter bl.a disse sager. De koster en formue, men man må jo også betale prisen for at få nogle gode råvarer. Jeg har i forvejen Raw cacao og tørrede Gojibær



Raw Cacao: Har ikke været opvarmet ligesom alm. cacao og derved bevares indholdet af mineraler og antioxidanter

Gojibær: Fyldt med antioxidanter og indeholder optil 21 spormineraler som er vigtige for kroppen. 500 gange så meget c-vitamin som i appelsiner!

Kokosolie: Antiviral, antibakteriel og svampedræbende virkning. Øger forbrændingen og nedsætter risikoen for hjerte-kar-sygdomme

Kakaosmør: Indeholder antioxidanter

Lecitingranulat: Kosttilskud som sænker kolesteroltallet og styrker hukommelsen. Vigtig bestandel for vores celler.

Agavesirup: Udvindes af agavekaktussen. Påvirker blodsukkeret mindre end alm. sukker

Morbær: Indeholder jern, calcium, fibre, c- og k-vitamin. Desuden rige på antioxidanter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar